mandag 21. desember 2009

Sjokoladehjerte-boks



Sjokoladehjerte boks

Av Tonje Almnes


1 pynteark ”by Evy”
1 lyseblått bazill
Ranger Distress tea dye og Vintage photo
Hvit vannbasert hobbymaling
Bånd og blonder
Bilde fra vintagearkene til Minnehjørnet
Roser
Blader
Nøkkel i kobber og en liten kobberblomst





Fremgangsmåte:
I og med at boksen er skinnende gul valgte jeg først å male alle kanter med vannbasert hurtigtørkende hobbymaling som jeg deretter farget med en brun stempelpute. De stempelputene jeg hadde, uansett om de var vann, eller spirtbasert, ”bet” ikke på den gule boksen, men med maling under gjorde de det.
I og med at det er sjokolader i boksen og jeg nå hadde brukt maling på den, måtte jeg teste ut om sjokoladen tok smak av malingen. Jeg åpnet boksen og spiste opp halvparten av hjertene. Nei, de tok ikke smak!
Jeg brukte dobbeltsidig teip til å feste dekorarket på boksen. Jeg valgte å legge en stripe med dekorark på oversiden, baksiden og undersiden, men de to sidene og fronten ble dekorert med blå bazill som jeg svertet kantene med tea dye distress pute.
Vintagebildet ble deretter kuttet ut med en Coluzzle ovalplate og den ytre rammen ble laget av en Fiskars plate. Har du derimot andre ovaler du kan bruke, slik som Spellbinders, så bruk gjerne disse!
Bildet ble også svertet langs kanten med Tea dye distresspute.
Blondene ble limt på med smal dobbeltsidig teip. Perlebåndet, som jeg for øvrig nå har sluppet helt tom for og ikke aner hvor jeg skal få tak i mer (Tips mottas med takk!) limte jeg på med varmepistol. Jeg la først en bred stripe varmt lim på et lite ark. Dyppet så den ene siden av perleraden ned i det flytende limet, fjernet det fort og la det på blonden etterpå.
Jeg brukte diverse puncher til bladene og limte rosene og nøkkelen fast med varmepistol også.
De gjennomsiktige små snøkrystallene ble limt på med Glossy Accents, og får du ikke tak i disse kan du bruke perler, diamanter eller noen annet.
Båndet som binder esken sammen er festet slik at det ene båndet er festet under et pynteark som ligger under lokket mens det andre er festet på fronten. Jeg lagde et hull i esken i fronten, dro båndet igjennom, knyttet en stor knute på baksiden og la på et metallblomst der hvor båndet kommer ut.
Når du er ferdig, bør du være så stolt av deg selv at du med god samvittighet kan spise opp resten av sjokoladene! Eller, hvis du har mer viljestyrke enn meg, så kan du jo også la vær og åpne boksen og gi den bort med alle sjokoladene intakt.
Boksen kan brukes til gaveboks (spis da for all del opp sjokoladen først, ellers har du ikke plass til å legge gaven i den!), som en boks til å ha kort i, eller andre hemmeligheter.
Håper dette var til inspirasjon til at du kan pynte din egen lille boks!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for tilbakemeldingen - det setter vi stor pris på!